Leadership w praktyce: komunikacja i storytelling

Solą każdego power speech’a jest jakaś historia – jedną z naprawdę wyjątkowych przedstawia David Allen (którego możecie znać jako twórcę metody Getting Things Done) w The Art of Stress-Free Productivity. Opisuje w niej, jak podczas rejsu żeglarskiego znalazł się w naprawdę niebezpiecznej sytuacji. Niespodziewanie, w momencie zagrożenia życia, podczas niewyobrażalnego chaosu Allen doświadczył niebywałego stanu błogiego spokoju i równowagi. Dlaczego i co z tego wynika? To musisz już sprawdzić sam. Zapewniamy, że opowieść Allena zawiera wszystkie elementy dobrego storytellingu.

Doceniamy świetnych mówców i ich historie za to, że potrafią skłonić nas do głębokiej refleksji przy jednoczesnym zapewnieniu świetnej rozrywki.

Jako lider możesz wykorzystywać storytelling i metody najlepszych mówców świata w swojej codziennej pracy, aby lepiej motywować, wpływać, wyjaśniać i  przekazywać najważniejsze informacje w inspirujący sposób. Jednak zanim sięgniesz po storytelling, upewnij się, że wiesz jak go użyć! Zapraszamy do zapoznania się z webinarem z początku 2018 roku, w którym Baljit Kaur w ciągu 30 minut nakreśla jak ważna jest umiejętność opowiadania historii w pracy lidera na miarę XXI wieku. Jak być skutecznym liderem i efektywnie komunikować się ze światem uczymy również na naszych szkoleniach.

Komunikacja pomiędzy pracownikami, zespołami, interesariuszami czy klientami zmieniła się diametralnie w ciągu ostatniego stulecia. Liderzy nastawieni na wydawanie rozkazów tracą znaczenie. Liderzy potrafiący słuchać są w cenie. Patrycja Shaw w swoje książce „Changing Conversations in Organisations” zwraca naszą uwagę na rosnącą rolę nieformalnych rozmów odbywanych przez lidera w czasie przerw na kawę, przed i po oficjalnych spotkaniach oraz podczas codziennej, prozaicznej komunikacji. Tego typu rozmowy są kluczowe jeśli chcemy rozumieć co się dzieje w naszej organizacji i mieć wpływ na jej kształt.

TOP 4 – radzimy jak komunikować się efektywnie:

1. Zadawaj pytania.

Jeśli chcesz być prawdziwym liderem, który potrafi zaangażować swoich podwładnych, nie możesz ograniczać się do wydawania poleceń.  Słowa, których użyjesz, Twój ton, gestykulacja, a nawet wyraz twarzy muszą współgrać z tym, co masz do przekazania. Ale pamiętaj, że rozmowa nie kończy się w momencie kiedy Ty skończysz mówić! Prawdziwy lider zadaje mnóstwo pytań.

2.  Słuchaj aktywnie.

Niczego nie osiągniesz, jeśli nie będziesz ciekaw odpowiedzi na pytania, które zadajesz. Podcza słuchania możesz skorzystać z rady Benjamina Frnaklina: „Speak litte. Do much”. Wykorzystaj to, że powinieneś się nieco wycofać, aby pozostawić innym przestrzeń do wypowiedzi i oprócz słuchania obserwuj. Zwracaj uwagę na postawy rozmówców, ton ich głosu, mimikę czy mowę ciała i… wyciągaj wnioski.

3. Wykorzytuj feedback.

Upewniaj się, że dobrze zrozumiałeś i że zostałeś dobrze zrozumiany. Zawsze podsumowuj rozmowę.

4. Pracuj nad mową ciała.

Jeśli chcesz być naprawdę świetnym liderem, to po prostu musisz opanować sztukę wysyłania odpowiednich sygnałów za pomocą mowy ciała. Pamiętaj, że musisz potrafić nie tylko wysyłać sygnały, ale również je odbierać.

Atrykuł przetłumaczony, oryginał: https://www.institutelm.com/resourceLibrary/leadership-in-practice-conversation.html

Co możesz zrobić, aby poprawić swoje zdolności przywódcze i komunikacyjne? Pierwszym krokiem będzie kontakt z nami.

skontaktuj się z nami
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach. Zapraszamy na warszawskie Kabaty

 

tel.: 22 392 74 75

e-mail: info@syscopolska.pl

 

Sysco Polska Sp. z o.o.

Al. Komisji Edukacji Narodowej 18/5B

02-797 Warszawa

NIP:1070009834
REGON
:141314350
KRS
:0000298984

* pole obowiązkowe



ILM ILM

    Content | Menu | Access panel