![]() |
![]() |
Tytuł projektu: BOYSLINGO – Enhancement of boys’ language skills through gamified mobile learning
Nr projektu: 2022-1-PL01-KA220-SCH-000086155
Okres realizacji: 01/12/2022 – 30/11/2024
Strona projektu: www.boyslingo.eu
Instytucja Finansująca:
Narodowa Agencja Programu Erasmus+: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Program Erasmus+, Partnerstwa Współpracy w sektorze edukacji szkolnej
Partnerzy
- Sysco Polska Sp. zo.o. (Polska, Koordyntor),
- Neophytos Ch. Charalambous (Cypr),
- 1st Primary School of Rafina (Grecja),
- CESIE (Włochy)
- CARDET – Centre For Advancement Of Research And Development In Educational Technology Ltd (Cypr)
- Eurospeak Limited (Irlandia).
Opis projektu
Projekt BoysLingo ma na celu zwiększenie umiejętności językowych (słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie) chłopców w wieku 10-14 lat poprzez wykorzystanie potencjału grywalizacji i cyfryzacji do skutecznej nauki języków. Projekt oferuje kompleksowe podejście do nauczania i uczenia się języków obcych w szkołach podstawowych i średnich, aby zapewnić, że uczniowie (zwłaszcza chłopcy) osiągną odpowiedni poziom kompetencji językowych poprzez wykorzystanie technologii cyfrowych służących niwelowaniu różnic między płciami w zakresie nauki języka poprzez tworzenie integracyjnych środowisk gamifikowanych ułatwiających naukę języka obcego.
Cele projektu
- Zachęcanie i motywowanie chłopców do nauki języków obcych, m.in. poprzez wykorzystanie grywalizacji i narzędzi cyfrowych.
- Budowanie potencjału edukatorów w zakresie wdrażania działań związanych z nauką języków obcych w klasie z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
- Zaangażowanie nauczycieli w proces tworzenia scenariuszy zajęć w celu zdobycia wiedzy i kompetencji niezbędnych do wspierania uczniów w procesie uczenia się.
- Opracowanie innowacyjnych, wysokiej jakości materiałów dydaktycznych i zasobów cyfrowych do nauki języków obcych w szkołach podstawowych i średnich w 5 krajach partnerskich (Cypr, Włochy, Grecja, Irlandia i Polska).
Działania w projekcie
- Identyfikacja potrzeb i dobrych praktyk z krajów partnerskich w zakresie zachęcania chłopców do nauki języków obcych oraz wykorzystania grywalizacji w edukacji szkolnej.
- Opracowanie Przewodnika dla nauczycieli i edukatorów jak wykorzystać grywalizację i narzędzia cyfrowe w nauczaniu języków.
- Zaangażowanie nauczycieli z 5 krajów partnerskich w proces stworzenia 40 scenariuszy wspomagających praktyczną naukę języka obcego wśród uczniów w formie gier, mających na celu poprawę podstawowych umiejętności językowych chłopców ze szkół podstawowych i średnich, które zostaną udostępnione w aplikacji mobilnej celem przetestowania w wybranych szkołach.
- Zaprojektowanie i opracowanie modułów nauczania dla nauczycieli jak uczyć języka z użyciem grywalizacji i narzędzi cyfrowych oraz stworzenie platformy e-learningowej BoysLingo, gromadzącej powstałe materiały.
Rezultaty projektu
- Przewodnik dla nauczycieli i edukatorów jak wykorzystać grywalizację i narzędzia cyfrowe w nauczaniu języków;
- Scenariusze wspomagające praktyczną naukę języka obcego wśród uczniów, zwłaszcza chłopców;
- Dedykowany program szkolenia dla nauczycieli jak uczyć języka z użyciem grywalizacji i narzędzi cyfrowych;
- Platforma e-learningowa, gromadząca powstałe materiały.
Więcej informacji o projekcie BoysLingo na stronie www.boyslingo.eu oraz Facebooku.