Szkolenia menedżerskie ILM
to różnorodne warianty certyfikatów przewidziane dla bardzo szerokiej kategorii pracowników w zależności od ich stopnia zaawansowania.
W ramach certyfikacji ILM funkcjonuje sześć poziomów (Level 2-7), każdy z nich dedykowany jest innej grupie pracowników, począwszy od aspirujących team liderów do menedżerów najwyższego szczebla. Do każdego poziomu szkolenia oraz rodzaju certyfikatu dobierane są odpowiednie moduły tematyczne o klarownej strukturze. Modułowa budowa każdego z poziomów gwarantuje elastyczność i możliwość dopasowania programu do potrzeb praktycznie każdego pracodawcy.
Za ukończenie i zaliczenie każdego z modułów przyznawane są punkty (CV – credit values). Każdy z poziomów może być realizowany w formie certyfikatu podstawowego (AWARD) lub zaawansowanego (CERTIFICATE). Certyfikacja możliwa jest po zaliczeniu pracy/zadania praktycznego po każdym z modułów i zebrania przez uczestnika odpowiedniej ilości CV.
Każdy z modułów to jasno określony zestaw wiedzy i umiejętności oraz metod weryfikacji i oceny opracowanych przez ILM. Sprawdzona i doskonalona przez kilkadziesiąt lat forma nauczania daje gwarancję dostarczenia ustrukturyzowanej wiedzy niezbędnej w pracy każdego menedżera.
- Level 2 – 31 modułów dla przyszłych lub początkujących liderów
- Level 3 – 44 moduły dla przyszłych lub początkujących menedżerów średniego szczebla
- Level 4 – 28 modułów dla doświadczonych menedżerów średniego szczebla, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności
- Level 5 – 34 moduły dla zaawansowanych menedżerów średniego i wyższego szczebla
- Level 6 – 4 moduły dla doświadczonych menedżerów wyższego szczebla i top managementu
- Level 7 – 4 moduły dotyczące strategicznego zarządzania
Przykładowe programy szkoleń ILM dla menedżerów
ILM Level 2 (9 dni szkoleniowych, 72h)
- Rozwijanie zespołu (Developing the Work Team)
- Rozwijanie siebie jako team lidera (Developing Yourself as a Team Leader)
- Przekazywanie informacji członkom zespołu (Briefing the Work Team)
- Planowanie i monitorowanie pracy (Planning and Monitoring Work)
- Wzrost efektywności zespołu (Improving Performance of the Work Team)
- Rozwój zespołu (Leading your Work Team)
- Wprowadzenie do coachingu w miejscu pracy (Induction to Coaching in the Workplace)
- Zmiana w miejscu pracy (Understanding Change in the Workplace)
- Zapewnienie jakości dla klienta (Providing Quality to Customers)
ILM Level 3 (5 dni szkoleniowych, 40h)
- Rozwiazywanie problemów i podejmowanie decyzji (Solving Problems and Making Decisions)
- Rola innowacji i zmiany w organizacji (Understanding Innovation and Change in an Organisation)
- Planowanie zmian w miejscu pracy (Planning Change in the Workplace)
- Planowanie i przydzielanie pracy (Planning and Allocating Work)
- Zrozumienie istoty przywództwa (Understanding Leadership)
ILM Level 5 (5 dni szkoleniowych, 40h)
- Rola menadżera w zwiększaniu wydajności (Understanding the Management Role to Improve Management Performance)
- Rozwijanie i prowadzenie zespołów w kierunku osiągania celów organizacji (Developing and Leading Teams to Achieve Organisational Goals and Objectives)
- Motywowanie ludzi w miejscu pracy (Motivating People in the Workplace)
- Zarządzanie stresem i konfliktem w organizacji (Managing Stress and Conflict in the Organisation)
- Zarządzanie innowacją i zmianą (Leading Innovation and Change)