Wokół pojęcia coachingu narosło wiele mitów.
Często kojarzy się pejoratywnie, gdyż wiele osób bardzo chce być coachem, mimo że nie powinno. Tymczasem prawdziwy lider często nie ma wyboru i musi wcielić się w rolę mentora i coacha.
Szkolenie ILM na poziomie 3 jest idealnym rozwiązaniem dla praktykujących menedżerów. Kurs w szczególności wspiera menedżerów chcących stanowić wsparcie dla podwładnych, pragnących aktywnie wyzwalać i rozwijać potencjał swoich ludzi.
Zapraszamy na jedyne w Polsce akredytowane szkolenia ILM, na których nauczycie się jak robić to dobrze, a swoją wiedzę potwierdzicie międzynarodowym certyfikatem ILM Level 3 Award in Leadership and Management.
Cele realizowane przez program / korzyści dla uczestnika:
- Zrozumienie znaczenia skutecznego mentoringu w pracy
- Poznanie zasad i praktykiskutecznego mentoringu
- Zrozumienie znaczenia skutecznego coachingu pracowników
- Zrozumienie procesu coachingu
- Umiejętność budowania treści coachingowych i mentorskich
Potwierdzenie umiejętności międzynarodowym certyfikatem ILM Level 3 The Award in Leadership and Team Skills
Korzyści dla pracodawcy:
- Menedżerowie potrafiący przekazywać wiedzę i rozwijać pracowników
- Wzrost poziomu zadowolenia z wykonywanych obowiązków
- Wykorzystanie potencjału pracowników organizacji
- Gwarancja wzrostu kompetencji pracowników: weryfikacja nabytej wiedzy.
Formuła zajęć:
- grupa max. 16 osób.
- konwencja warsztatu z dużą ilością praktyki – ćwiczenia w grupach, zadania w parach oraz praca indywidualna
- ćwiczenia nawiązujące do realiów biznesowych uczestników
- kompletne materiały dydaktyczne
- narzędzia do wykorzystania w pracy
- najbardziej praktyczne warsztaty menedżerskie wg brytyjskiej metodyki ILM
Trener: Andrzej Stępień / Arkadiusz Żurek / Jacek Cholewa
Cena: 1990 zł + VAT / 1 os.
Informacje: Paweł Czeszkiewicz, 666 084 229, pawel.czeszkiewicz@syscopolska.pl
Program szkolenia
Menedżer – Lider – Mentor – Coach
(Certyfikacja ILM Level 4 Award in Leadership and Management)
DZIEŃ 1
Coaching – zrozumienie i dobre praktyki
- Natura i znaczenie coachingu w pracy
- Oczekiwania wobec coacha
- Umiejętności, cechy i możliwości skutecznego coacha
- Znaczenie poufności
- Cele rozwojowe możliwe do osiągnięcia dzięki coachingowi
- Follow up procesu coachingowego przy użyciu GROW, OSCAR, ARROW itp.
- Caoch a menedżer – odmienne obowiązki i potencjalne konflikty interesów
- Balans w pracy coacha, potencjał do nadużyć w pracy coacha
- Kontraktowanie: cel i treść
- Metody monitorowania postępów
- Techniki oceny
- Wsparcie w procesie uczenia pracowników
- Przygotowanie do procesu coachingu, umiejętność korzystania z różnych źródeł wiedzy i inspiracji
- Stworzenie odpowiednich warunków do przeprowadzenia coachingu
- Umiejętność rozpoznania potrzeb pracownika wykraczających poza obowiązki i możliwości cocacha
DZIEŃ 2
Mentoring – zrozumienie i dobre praktyki
- Oczekiwania wobec mentora
- Formalny i nieformalny mentoring
- Umiejętności, cechy i możliwości mentora
- Znaczenie profesjonalnych zachowań w procesie przekazywania wiedzy
- Różnice pomiędzy mentoringiem a innymi działaniami rozwojowymi
- Kluczowe koncepcje, zasady i praktyki w mentoringu
- Odpowiedzialność związana z udzielaniem porad i dawaniem wskazówek
- Oddzielenie roli mentora od innych ról w miejscu pracy
- Przegląd interesariuszy zaangażowanych w proces mentoringu
- Efektywne i etyczne wykorzystywanie władzy w mentoringu
- Kultura organizacyjna i jej wpływ na powodzenie mentoringu