Jak nie motywować? NIEmotywowanie – stwarzanie perspektywy.
Dlaczego motywowanie to takie skomplikowane zadanie? Dlaczego managerowie wskazują tę umiejętność jako kluczowy czynnik swojej skuteczności? Czy istnieją techniki i złoty klucz dotarcia do głów swoich pracowników?
Aronson już 50 lat temu powiedział, że zarówno kary jak i nagrody nie są skuteczne jeśli chcemy zmienić postawę człowieka
Korzyści dla uczestników
Dzięki udziałowi w tym szkoleniu uczestnicy nauczą się jak:
- Rozpoznawać czynniki motywujące i demotywujące pracowników
- Stosować w codziennej pracy skuteczne metody motywowania pozafinansowego
- Dostosować sposoby motywowania do potrzeb i etapu rozwoju pracownika
- Interweniować w sytuacjach wymagających poprawy pracy podwładnego i prowadzenia rozmów dyscyplinujących
Szkolenie w formie otwartej – SPRAWDŹ terminy
Program ramowy
1. Wprowadzenie do koncepcji motywacyjnych vs teoria niemotywowania
- Metafory motywowania
- Skuteczność kar i nagród
- Czynniki motywujące i demotywujace wg F. Herzberga
- Rozumienie potrzeb pracowników jako drogowskaz w wyborze sposobów motywowania wg Maslowa
2. Stwarzanie perspektywy – wpływ poziomu własnej motywacji na zarządzanie ludźmi
- Określenie barier wewnętrznych i zewnętrznych, które utrudniają większe zaangażowanie się w pracę oraz sposobów przezwyciężania tych barier
3. Odbieranie perspektywy – czynniki demotywujące pracowników
- Określenie poziomu motywacji swoich pracowników
- Określenie czynników demotywujacych i sposobów przeciwdziałania im
4. Twój ruch – motywowanie w praktyce kierowania ludźmi
- Stawianie motywujących – ambitnych i realistycznych – celów na etapie planowania
- Wykorzystanie sytuacji monitorowania do pracy rozwojowej z pracownikiem
- Konstruktywna informacja zwrotna i motywująca ocena
- Pochwała indywidualna i zespołowa
- Prawa motywowania wg R.Denny’ego
- Bank skutecznych sposobów motywowania pozafinansowego
5. Sytuacyjna teoria zarządzania K. Blancharda – indywidualizacja stylu zarządzania i motywowania
- Praktyczna analiza stylów zarządzania i motywowania
- Dostosowanie działań menedżera do etapu rozwoju pracownika
6. W ogniu sytuacji trudnych. Motywująca „krytyka” – cykl rozmów dyscyplinujących
- Korygująca
- Ostrzegawcza
- Informująca o podjęciu sankcji
Szkolenie w formie otwartej – SPRAWDŹ terminy
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
Cena: do ustalenia
Trener: Arkadiusz Żurek
Więcej: pawel.czeszkiewicz[at]syscopolska.pl